O zi frumoasă

Bătrînii înţelepţi (whateve’ had they written) ştiau ei ceva cînd afirmau că liniştea, poate chiar fericirea, vine din bucuria lucrurilor mărunte, alea pe care sîntem în stare să le conştientizăm. În ceea ce mă priveşte, pot spune apăsat, negru pe alb, că azi este una dintre acele zile cînd mă pot declara perfect mulţumit şi împăcat, mai mult chiar: am sărit deja puţin – atît cît să mă lovesc – în sus de bucurie. N-ar strica să fie mai dese astfel de mici bucurii.

O zi în care şeful este de acord cu strategia de branding şi promovare a muncii mele, apoi este de acord cu varianta de concediu pe care o propun; o zi în care studenţii mei (puţini, dar isteţi) răspund original la întrebări grele şi dezvoltă o energie pozitivă la curs (conjunctivul verbelor româneşti nu e cea mai simplă trebuşoară de învăţat de către nemţi); o zi în care cea mai frumoasă femeie din lume îmi lasă un mesaj în care îmi spune că îi place cum scriu; o zi în care DHL îmi aduce marfa comandată: un accesoriu pentru bătrînul meu EOS 400D, care de acum înainte îmi permite să fotografiez mai comod cu obiectivul meu preferat (50 mm f/1.4). Adaug că mîine vine accesoriul care mă va scoate din hibernarea fotografică. Un banal încarcător de acumulatori. (Dacă am fost năuc şi mi-am uitat încărcatorul în România…)

Şi ştiu si de ce am avut parte de o zi frumoasă. Păi toţi vînzătorii întîlniţi azi mi-au urat: “Einen schönen Tag, noch!”…

