Cum rezolvă amazon.de reclamaţiile

Later edit: Cine sună azi la sonerie? Un curier de la HERMES, exact cum anticipați. Ei, acum să vedem cum întoarcem din drum stornarea. Sau mă pun ăştia să dau cartea înapoi. Stay tuned! Ha, ha!
________

Nu sînt scandalagiu de felul meu, dar – în general – îmi cunosc drepturile. Chiar dacă de multe ori nu reacţionez, nu înseamnă că nu ştiu ce mi se întîmplă. Asta e valabil în mai multe privinţe.

Pe scurt. Sîmbătă curierul de la Hermes mă anunţă printr-un SMS că nu găseşte adrisantul şi că pentru a clarifica situaţia trebuie să sun la firma de curierat dacă vreau ca volumul comandat (pentru cineva, persoană importantă) de pe amazon.de să intre în posesia mea. Evident, marfa fusese deja plătită cu cardul. Sun, dau peste o voce destul de acră, relatez în germana mea imperfectă, lentă şi sacadată întîmplarea, după care are loc un dialog ca-ntre surzi şi chiori (cea mai faină întrebare a operatoarei a fost “curierul ştie numele de la soneria la care trebuie să sune?” – recunosc că nu m-am prins ce trebuia să răspund decît după patru-cinci repetări şi variante diferite de răspuns). După clarificările de rigoare şi cu promisiunea Hermeşilor că livrarea va avea loc din nou luni, în prima parte a zilei, ce SMS primesc azi? Exact acelaşi de sîmbătă! Adică: pachetul cu cartea nu poate fi livrat la această adresă, bitte Transportdienst kontaktieren! Fireşte că ar fi urmat acelaşi dialog, fireşte ca tot pe banii mei aş fi sunat – nu că ar fi mulţi, 20 eurocenţi minutul, ha ha! Nu, aşa ceva pur şi simplu nu ar trebui să se întîmple, în 2015, într-o capitală de land nemţesc (nu?). Mai ales că DHL a putut să livreze comenzile de pînă acum, fără să provoace nici cea mai mică neplăcere. Aşa că, am contactat fain-frumos amazon.de, cărora le-am expus situaţiunea în germana mea mai specială şi le-am cerut să-mi dea banii înapoi, iar după aproximativ două ore am primit răspuns. Îl aveţi mai jos, în original:

Guten Tag, Catalin Constantinescu,

ich entschuldige mich für die Unannehmlichkeiten die Ihnen hierdurch entstanden sind! Gerne möchte ich Ihnen in diesem Fall entgegenkommen.

Wir danken für Ihre offenen Worte . Ihre Zufriedenheit ist uns wichtig.  Wir werden diesem Hinweis [subl. mea!]

Ihr Anliegen wird von mir an die zuständigen Kollegen weitergegeben, die es auswerten und damit gezielt unsere Prozesse auf Ihre Wünsche abstimmen und verbessern können.

Wie gewünscht habe ich soeben eine Erstattung von 26.49 EUR für Ihre Bestellung (Bestellnummer siehe Betreff) veranlasst. Der Betrag wird auf das bei Ihrer Bestellung angegebene Bank- beziehungsweise Kreditkartenkonto zurückgebucht.

Wir bestätigen die Erstattungsbearbeitung noch einmal per E-Mail.

Sie können Erstattungen übrigens auch online über “Mein Konto” (http://www.amazon.de/meinkonto) einsehen.

Zufriedene Kunden sind uns äußerst wichtig und wir bemühen uns sehr, damit auch Sie dazu gehören.

Ich bedanke mich für Ihr Verständnis und wünsche Ihnen einen schönen und angenehmen Tag.

Freundliche Grüße
Pxxxxx Nxxxxx

(Nu-i dăm numele, că nu-i frumos.)

Aşadar, pentru amazoni contează să fie mulţumit clientul bla, bla,şi îmi dau banii înapoi. Cam aşa se face! Oder?

