La ce poţi renunţa în Germania: posturi publice de radio

Cred că în curînd voi renunţa la a mai asculta posturile publice germane de radio. Mărturisesc că dintre toate cel mai mult îmi plăcea SWR3 (Baden-Württemberg). După ce m-am mutat mai la nord de sud, dar tot în vest, am început să cochetez cu SWR1 Rheinland-PfalzHR1 şi HR2. Adică Südwestrundfunk şi Hessischer Rundfunk. Staţiile private reprezintă altă poveste, acolo domină reclamele, e explicabil; nici playlist-urile nu-s neapărat mai grozave. Dar, de ceva timp, încep să nu mai suport staţiile publice. Motivul? Postez, pentru exemplificare, cîteva hituri care umplu spaţiul de emisie între necesarele ştiri politice şi despre starea vremii. Şi mă refer la artişti bine cotaţi: Queen (extrem de difuzaţi pe aici), Genesis (fireşte că numai în formula de după plecarea lui Peter Gabriel) sau Sting (sau Police, whateva’). Cu tot respectul, foarte serios şi deloc ironic, urechilor voastre cum li se par chestiile astea?

sau

sau

Asta e, am să mă limitez la posturile britanice. De neegalat, după mintea mea, subiectivă şi răutăcioasă, BBC6 Music (unde Guy Garvey are emisiunea lui proprie şi personală) sau Planet Rock. Ca să nu mai pomenesc Classic FM şi cea mai radiofonică voce in der ganzen Welt: Margherita Taylor.

