Pep oder Roberto?

Vai, dar cît de impresionați am fost – eu şi alți amici de-ai mei – de faptul că la preluarea echipei FC Bayern München, domnul Josep Guardiola (unul dintr cei mai eleganți şi eficienți ‘închizători’ din fotbalul spaniol) vorbea limba germană la conferințele de presă! Oau, ce mişto, mamă, ce meseriaş poate fi Pep ăsta! Cam asta exclamau şi încă mai exclamă iubitorii berii nefiltrate şi ai chestiei numite ‘tiki-taka’, iar în România aceştia nu-s puțini!
Doar că între timp, urmărind post-live-urile din Bundesliga (‘ZDF Sportstudio’ e una dintre instituțiile mele preferate din Germania), am realizat că monumentul de gentilețe, bun-simț şi curtoazie reprezentat de Pep Guardiola ar putea fi întrecut de cel reprezentat de Roberto di Matteo, care antrenează acum la Gelsenkirchen. Fireşte, nu pot să compar la nivel de palmares ceea ce au realizat cei doi antrenori. Sau pe teren: FC Barcelona are cîştigate trofee mai strălucitoare cu Guardiola decît Lazio sau Chelsea cu Di Matteo (şi el unul dintre cei mai eleganți şi eficienți mijlocaşi ai anilor ’90).
Totuşi, spre deosebire de a lui Guardiola, germana lui Di Matteo chiar poate fi înțeleasă. Dar, desigur, nimeni nu cade pe spate din acest motiv. Mai ales în România.

