Un nou sezon DTM

1237738_570862026306801_629048226_n

În week-end-ul recent încheiat a început noul sezon DTM (Deutsche Tourenwagen Masters adică). Cine a cîştigat cursa de la Hockenheim? Ei, aş vrea să răspund tot printr-o întrebare: care dintre ele? Căci, începînd cu 2015, în fiecare etapă avem două curse de fapt: una sîmbătă, una duminică. Aşadar, sîmbătă a cîştigat Jamie Green, iar duminică – pe ploaie – triumfător a fost Mattias Eckström. Ambii pe maşini Audi. Dar din echipe diferite: Team Rosberg, pentru britanicul născut în Leicester, Abt Sportsline pentru ‘veteranul’ suedez, de origine din Falun (Suedia), dar despre care am aflat că are rezidenţa în Going (Austria). De aia ştie aşa bine Mattias limba germană, mormăi eu în barbă… Anyway, îl ştiu destul de bine, căci îl urmăresc pe Facebook pe suedez, avînd o simpatie îndelungată pentru el. (Adaug că în paralel, participă şi în Campionatul Mondial de Rallyecross, unde trebuie să stăpînească alţi 560 CP.) Îmi place şi motto-ul lui: Go hard, or go home.

Dacă în anii trecuţi urmăream cursele pe Digi Sport, anul acesta – pe tărîm german – mă voi bucura de transmisii în reţeaua cu cea mai mare acoperire şi accesibilitate, Das Erste (ARD). Iar transmisiunea beneficiază de post-live-uri, interviuri la boxe, şi de comentariul lui Norbert Haug. Cel mai îmbucurător e faptul că cei 24 piloţi vor avea parte de mai mult timp petrecut pe pistă, începînd cu sesiunile de antrenamente de vineri, apoi – a doua zi – 20 minute pentru warm-up şi calificări, urmate de cursa de sîmbătă, care durează 40 minute. Duminica se pune în scenă acelaşi scenariu de sîmbătă. Cam aceasta e şi noutatea majoră: faptul că vor fi 18 curse punctate, faţă de cele 10 de sezonul trecut. Alte modificări? Un singur schimb de pneuri pe rundă, modificarea unghiului de deschidere a aripii spate (Heckflügel) de la 16 la 18 grade pentru activarea DRS (Drag Reduction System). Christian Vietoris (Mercedes HWA I) declară că astfel poţi atinge o viteză maximă mai mare cu 2 pînă la 3 km/h.

Avem aceiaşi trei producători de sezonul trecut: Audi, BMW şi Mercedes. Din păcate, Opel nu are planuri de revenire în DTM. Toţi cei trei producători furnizează material de cea mai bună calitate la cîte patru echipe, în felul următor:

Audi – Abt Sportsline, Phoenix, Abt, Rosberg

BMW – RMG (avîndu-l în continuare pe campionul en-titre Marco Wittmann), Schnitzer, MTEK, RBM

Mercedes – HWA I, HWA II, Mücke Motorsport, ART Grand Prix.

Favoriţii comentatorilor ar fi Marco Wittmann, pomenit deja, Pascal Wehrlein (Mercedes HWA II). Eu i-am adăugat pe lista asta, înainte de cursă!, pe Mattias Ekström (Audi Abt Sportsline), Bruno Spengler (BMW MTEK, campionul din 2012), chiar şi pe Gary Paffett (ART Grand Prix, campionul din 2005). Mike Rockenfeller nu pare să-şi depăşească nivelul arătat în 2014, Augusto Farfus va cîştiga sigur cîteva curse, dar nu pare constant, ca şi Edoardo Mortara de altfel, în timp ce Martin Tomzcyk, Timo Glock sau Timo Scheider (veterani, deh!) vor ajuta la dezvoltarea maşinilor, nu cred că vor aduna suficiente puncte pentru a înşfăca titlul. Surprize pot apărea, e cert. Interesant va fi şi duelul debutanţilor: Lucas Auer (ART Grand Prix), Maximilian Götz (Mücke Motorsport), Tom Blomqvist (RBM).

Calendarul sezonului arată în felul următor:

3 Mai, Hockenheim – 4,574 km (cîştigător în 2014: Marco Wittmann)

31 Mai, Klettwitz – 3,478 km (Pascal Wehrlein)

28 Iunie, Nürnberg – 2,300 km (Robert Wickens)

12 Iulie, Zandvoort – 4,307 km (Mattias Ekström)

2 August, Spielberg – 4,326 km (Marco Wittmann)

30 August, Moscova – 3,931 km (Maxime Martin)

13 Septembrie, Oschersleben – 3,696 km (Marco Wittmann)

27 Septembrie, Nürburg – 3,629 km (Marco Wittmann)

18 Octombrie, Hockenheim – 4,574 km (Mattias Ekström)

Încă mă gîndesc la care cursă voi merge. Depinde doar de timp şi de locaţie. Sigur nu la Moscova!

1908184_1036551263040459_5092666429185572805_n 10995578_871994192860248_8761139167364711897_n  11156156_1581990818757165_122098444533489414_n 11165332_1037458476283071_1402032855291826765_n 11210474_10153302598211151_1746059602303599897_n

Advertisements