Despre cifre

Sub titlul König Fußball dominiert, săptămînalul ‘Kicker Sportmagazin’ publică un articol de două pagini (pp. 76-77) despre sponsorizările din sportul german. Datele au fost furnizate de Repcom Marktforschungsinstitut, după analizarea a 4500 de sponsoring deals din 30 de sporturi. Astfel, piaţa totală a sponsorizărilor în sportul german este de 973 200 000 euro (vorba nemţilor: Die Wirtschaft investiert gerne – se investeşte cu plăcere.) Regele sporturilor rămîne fotbalul (cu 71% din suma totală), după care urmează sporturile motorizate (18%), baschetul, hocheiul pe gheaţă (\m/) şi golful în Top 5 (dar asta înseamnă doar 19,5 milioane, adică 2%). Restul e împrăştiere…

Liderul sponsorilor este Adidas, iar în Top 5 mai intră Deutsche Telekom (care varsă bani la FC Bayern), Volkswagen (Vfl Wolfsburg – care e şi echipa concernului, FC Schalke, Werder Bremen), Daimler (DFB – federaţia adică, VfB Stuttgart – doar e echipa oraşului!, DTM) şi Audi (DTM, FC Ingolstadt – din oraşul uzinelor principale Audi).

Cum sînt distribuite sumele în fotbal? Doar exemplul primelor două cluburi de fotbal este suficient ca să ne facem o idee asupra disproporţiilor existente: ca furnizor de echipament, Adidas a semnat prelungirea contractului cu FC Bayern pînă în… 2030 şi va plăti începînd din 2020 în jur de 60 milioane pe an. Da, pare o nebunie: Ein Wahnsinnskontrakt, so scheint es. Ei, pe locul secund se situează Borussia Dortmund (care, după Bayern, are cea mai mare cifră de afaceri dintre cluburile germane) va primi pînă în 2020 de la furnizorul Puma numai 6,5 milioane de euro pe an…

Advertisements