Cannonau di Sardegna 2012 la început de Wintersemester 2015-2016

Cursuri noi cu oameni noi. Un nou an universitar început în trombă, după o vară fără prea multă vacanță. Ei bine, după o zi ca asta trebuie mărturisit păcatul: nu m-am putut abține şi am cumpărat o sticlă de Cannonau di Sardegna 2012 de la Cantina di Dolianova. E un vin care atacă foarte direct poziția de lider subiectiv, impresionist şi superficial a Malbec-ului (adevărat este că diferă şi acesta de la un producător la altul, mai accesibil fiind cel de la Enrique Vollmer), ca vin de consum cotidian. Totuşi, nu ştiu cît de des se poate bea acest vin, dat fiind volumul de 14% şi corpolența altfel foarte armonioasă.  Taninuri prezente, dar foarte catifelate; aciditate relativ redusă – o fi îmbătrînit molcom şi suav… Cred că îşi poate revela adevăratul caracter în asociere cu nişte cîrnați vînătoreşti şi brînză maturată (care mie mi-a lipsit de această dată şi m-am mulțumit cu Gouda), sau alături de vînat, mistreț for example. Mie mi s-a părut extrem de potrivit cu semințe de… Cashew! Cît despre nas, tot ce pot adulmeca ar fi vişină (poate confiată, poate însiropată). Dar ştiți că nu îmi place să aberez, aşa că las fiecăruia plăcerea de a descoperi orice va fi fermentat acolo.
Fotografii voi pune cu ocazia unei degustări mai aşezate. Apropo de degustări: voi participa la ele cînd organizatorii vor aşeza pe platou brînza maturată de Horezu, nu veşnicul caşcaval Dalia sau Rucăr de la Napolact. Mă refer, desigur, la degustările din România…

Posted from WordPress for Android

