Dilemă

Unii știu, alții nu, dar astăzi s-a desfășurat a treia ediție a Simpozionului de Studii Românești, organizat de Universitatea „Johannes Gutenberg” din Mainz, sub genericul Räume und Menschen in Geschichte, Literatur und Politik Rumäniens (19.-21. Jahrhundert). Bun, nu despre Caragiale voi vorbi aici (care, oricum, nu a provocat căderea de pe scaun a vreunui spectator)… Ci despre o reîntîlnire:

– Halo, halo, ce mă bucur că te revăd! Chiar mă buucuuur, nu o zic din complezență. Ce faci, tu, aici?

– Hei, și eu mă bucur. Dar… ce cauți TU aici? De cînd ești venit? Cu bursă sau doar în trecere, cu conferința?

– Ah, păi predau aici. Sînt lector, am venit anul trecut la Mainz, la lectoratul de aici. Predau română, adică exact ce făceam în 2007, la Konstanz, cînd ne-am cunoscut…

– Aa, was? Dar tu la Konstanz erai profesor, lector? Eu credeam că ești student, unul venit cu „Erasmus”…

– )_!˘€^¨¸{‘¿œæ∞±©ƒđßå∑®θi” mi-am zis eu în gînd!

Acum, în liniște, chiar mă întreb cu sinceritate și nedumerire: o fi de bine, o fi de rău?

