Ce mai citesc

Din ciclul „Vienna, I’m coming”, dar și din ciclul „Emoții și literatură: emoții morale prin romanele lumii, la diverși autori, unul mai sarcastic decît altul”, împărtășesc azi un fragment din volumul Valentinei Adami, Trauma Studies and Literature. Martin Amis’s Time’s Arrow as Trauma Fiction, Frankfurt am Main, Peter Lang, 2008:

The aim of Time’s Arrow is precisely that of awakening readers into self-consciousness about their own potential complicity in evil, and thus unravelling the oppressive structures and the logic of bureaucratic domination and of objectification of human life that made possible the Nazi genocide. (Adami 2008: 73)

41ozzj2bx8sl

P.S. De ce Vienna, I’m coming? Pentru că acolo are loc Congresul Asociației Internaționale de Literatură Comparată (ICLA/AILC) din 2016, ediția cu numărul 21. Ocazie cu care vom vorbi, în cadrul unui panel așa mai exclusivist (iertată-mi fie modestia, ha, ha!), despre etică, ontologii ficționale, emoții etc. cîțiva oameni cu apucături fixe. Printre care mă număr și eu, cu a mea contestată și „obscură” preocupare: literatura și emoțiile. Cînd? Vineri, peste 4 zile.

