Tu ce ești?

Se dă următoarea situațiune:

La solicitarea Aufsichts- und Dienstleistungsdirektion Rheinland-Pfalz, a trebuit să mă duc să examinez niște elevi de la un liceu german din Mainz, Frauenlob-Gymnasium. Elevilor de etnie română li se permite să dea examen la limba maternă ca doua limbă străină. Cel puțin în landul Renania-Palatinat. Cum aici nu ne interesează aspectele tehnice, trec rapid la redarea dialogului pe care l-am avut cu una dintre elevele neastîmpărate, dornice să termine cît mai repede examenul.

Eu: D., povestește-mi puțin de unde vii, care e istoria ta, ce alte limbi mai cunoști…

D.: Bine. Eu cunosc mai multe limbi, în afară de limba germană și de limba română. Mai vorbesc turcă, persană, engleză și spaniolă. Părinții mei sînt din Teheran, de acolo sînt amîndoi de origine. Iar eu m-am născut la Cluj, în România.

Eu: Și tu ce te consideri… ?

D.: Cum adică? Româncă. Ce altceva aș putea să fiu?

Eu: OK, mulțumesc.

Cosmopolitul din mine nu mai are nimic de adăugat…

